Teollisuuden extranet-ratkaisut


Extranet tai ekstranet on yrityksen ja asiakkaan tai yhteistyökumppanin välinen Internet-teknologiaa hyödyntävä suljettu verkkopalvelu. Kehitämme extranet-palveluita niin teollisuusyritysten operatiivisiin kuin viestinnällisiinkin tarpeisiin, joita voivat olla esimerkiksi:

Tuotetiedon hallinta ja jakaminen

Tuotetiedon hallinta ja jakaminen on haaste, silloin kun tuotteita, komponentteja tai mitä tahansa nimikkeitä on paljon. B2B-loppukäyttäjiä, jälleenmyyjiä, tavarantoimittajia ja muita kumppaneita palveleva keskitetty tietovarasto vapauttaa niin omia kuin kumppaneiden resursseja tuottavampaan työhön, kasvattaa myyntiä ja luo asiakasuskollisuutta.

Tuotannon tekninen tuki

Myynnin kasvattaminen sekä lisämyynnin mahdollistaminen verkkotilauksilla tai integraatioiden kautta. Luodaan uusia digitaalisia myyntikanavia ja helpotetaan yhteydenottoa. Integraatioiden kautta asiakas voi nähdä varastosaldot ja tilata lisää suoraan omasta järjestelmästä.

Huolto- ja ylläpitotehtävät

Huolto- ja ylläpitotehtävien ulkoistamiseen liittyvät tehtävät: töiden vastuuttaminen ja tilaaminen sekä töiden edistymisen reaaliaikainen seuranta on myös esimerkki valmistavan teollisuuden toiminnoista, joita voidaan merkittävästi tehostaa extranetin avulla.

Onko yrityksellänne idea omasta ekstranetista?


Ota nyt askel kohti sen toteutusta, ja tilaa ratkaisun toiminnallinen ja/tai tekninen määrittely meiltä.

Tiesitkö, että extranet-ratkaisujen määrittely ja kehittäminen on projekti, jonka kustannuksiin on mahdollista hakea ELY-keskuksesta 50% tukea niin omiin palkkoihin kuin asiantuntijapalveluiden ostoonkin? Loop4 kertoo tapaamisessa myös tästä tukimahdollisuudesta lisää.

Ota yhteyttä

Ekstranet-ratkaisujen hyödyt teollisuusyrityksille


Parempi myynti ja tuottavuus

Parempi myynti ja tuottavuus

Lisätään uusia myyntikanavia, tiedon jakaminen ja löytäminen helpottuu, sähköpostin käyttö vähenee ja versionhallinnan haasteet poistuvat.

Tehokkaammat toimitusketjut

Tehokkaammat toimitusketjut

Varastotiedot voidaan jakaa suoraan toimittajille ja järjestelmä voi ilmoittaa varastosaldojen hälytysrajojen ylittämisistä

Parempaa palvelua

Parempaa palvelua

B2B-asiakkaat voivat kirjautua sisään omille alueilleen ja tarkastella nopeasti tuote- ja tapahtumatietoja, kuten tuotannon tai varaston seurantadataa, tilaushistoriaa, tilitietoja, tilauksen tilaa yms.

Tiimityön tuki

Tiimityön tuki

Kun yrityksen toimintoihin osallistuu paljon ihmisiä, esimerkiksi suunnittelijoita, tuoteasiantuntijoita, tutkimuslaitoksia ja tuotantoa, voivat kaikki jakaa ja käyttää ekstranetissä samoja tietoja ilman tapaamista kasvokkain tai etäyhteyksillä, ajasta ja paikasta riippumatta.

Tietoturva

Tietoturva

Ekstranetin avulla yritys voi hallita pääsyä tietoihin ja jakaa eri laajuisia käyttöoikeuksia tarpeen mukaan.

Kustannussäästöt

Kustannussäästöt

Vaikka ekstranet-järjestelmän kehittäminen edellyttää investointeja, maksaa se yleensä itsensä nopeasti takaisin. Ratkaisu vähentää asiakirjojen hakemisesta, päivittämisestä, tulostamisesta ja lähettämisestä syntyviä kustannuksia, tukee asiakaspalvelua ja vähentää matkustamisen tarvetta. Ekstranet voidaan toteuttaa myös käyttäjille maksullisena.

Loop4 tuntee tuotannollisten yritysten tarpeet


Tiimillämme on laaja kokemus haastavien web-sovellusten toteutuksista eri tekniikoilla, ml. integraatiot Googlen sign-on, kalenteri-, kartta- ja paikkapalveluihin. Määrittely- ja suunnittelutyöstä vastaa konetekniikan DI, jolla on tausta teollisuusyrityksen eri toiminnoissa tuotannosta myyntiin.

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet ekstranet-toiminnallisuuksia teollisuuden käyttöön mm. seuraavasti:

  • roolitus ja toiminnallisuuksien kohdentaminen: esimerkiksi roolit yrityksessä / alihankkijat / asiakkaat / laitetoimittajat jne.
  • hakumoottorit: parametroitujen tietojen haku, vapaan tekstin haku sekä Google-karttapalvelua käyttävä edistyksellinen haku, jossa tulokset näytetään määriteltävän etäisyyden mukaisesti
  • integraatiot omiin ja ulkopuolisten sidosryhmien järjestelmiin, myös kolmansien osapuolien kanssa eri tekniikoita käyttäen, esim. Single Sign-On / SAML, oauth, REST yms.
  • sisällön konfiguraatiomahdollisuus ja eri osioiden käyttökokemuksen muokkausmahdollisuus
  • white labelling (esim. asiakkaan oman logon ja värimaailman käyttö laitteiden yhteydessä ja sen näkyvyys ainoastaan valituille rooleille)
  • laitteiden sijaintitiedot kartalla ja karttahaku, rajaus etäisyyden mukaan, hakutulosten näyttö kartalla käyttäen Google-karttapalvelua
  • joustava lokalisointi: eri kielten käytön lisäksi myös valuuttoja, mittayksiköitä, oikealta luettavat kielet, eri tapoja käyttää kalenteria
  • käyttäjien käytön seuranta
  • tukitoimintoja, esimerkkinä chat ja on-boarding.

Toteuttamamme projektin kuvaus

Kiinnostuitko?


Kerron mielelläni lisää ja autan yrityksenne tarpeisiin sopivien ratkaisujen ideoimisessa.
Ota yhteyttä, niin aloitetaan keskustelu!

Guido Kohl
ohjelmistokonsultti ja koneinsinööri DI
Loop4 IT Services Oy

Ota meihin yhteyttä

Soita: +358 40 1825 040